Hogyan készül az arculat?

Az arculatkészítés összetett folyamat. Sok-sok kérdéssel kezdődik a munka, amikor a tervező részletes és alapos képet kap a megrendelői elvárásokról. Itt nem arra gondolok, hogy a megbízó besétál és közli, hogy egy kék logót szeretne neonzöld felirattal. Az arculattervezés ennél jóval több.

Ismernem kell:

  • a cég/vállalkozás profilját
  • a cégfilozófiát, ha van, akkor szlogent, jelmondatot, kulcsszavakat
  • a célpiacot, célközönséget, célcsoportot, amelynek el akar adni
  • milyen felületeken szeretné a megbízó az arculati elemeket használni
  • milyen üzleti céljai vannak az új arculattal
  • milyen üzenetet akar közvetíteni a logó

Ezek ismeretében van egy kiindulási alapunk. Megbeszéljük, milyen stílusban induljunk el, milyen formákban, színekben, betűkben gondolkozzak.

Az arculat legfontosabb eleme a logó, de nem mindegy a formája, a nagysága, a színe vagy színei, a körülötte lévő felirat(ok) mérete, hossza. Van, aki a cége nevét kéri csak a logóba, van, aki az ars poeticáját is meg akarja jeleníteni és olyan is találkoztam, aki a jelszavaihoz ragaszkodott vagy épp a monogramjához, a webcíméhez.

A jó logó (nálam) letisztult, egyszerű és kifejező. Fontos, hogy könnyen megjegyezhető legyen, így a vásárlók könnyebben azonosítják vele az adott terméket. A logó akkor jó, ha minden felületen – offline és online, kicsiben és nagyban – használható.

Amikor megbízást kapok, többféle logótervet szoktam elkészíteni. Mindig prezentálok egy olyat is, ami ugyan a megrendelő elképzelései között nem szerepelt, de a beszélgetéseink alapján szerintem működőképes lehet. Néhány alkalommal ilyen terv lett a befutó:)